راهکار شناسایی مشتریان

فناوری شناسایی مشتریان یک زیر مجموعه از بینایی ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استخراج ویژگی‌های کلیدی چهره افراد (مثل شکل و نسبت اجزای صورت و تطبیق آنها با پایگاه داده هویت فرد را تایید می‌کند. این فرایند با استفاده از دوربین‌های مداربسته و الگوریتم‌های یادگیری عمیق انجام شده و Stereo صرفاً داده‌های آماری و نقشه نگاشت چهره را پردازش می‌کند تا حریم خصوصی حفظ شود. بدین ترتیب حتی در نور کم یا زوایای مختلف نیز تشخیص هویت قابل اعتماد است. فناوری شناسایی چهره در فروشگاه‌ها علاوه بر امنیت میتواند تحلیل رفتاری پیشرفته ای از مشتریان ارائه دهد و تجربه خرید را هوشمندتر و شخصی تر کند.

در حوزه نظارت تصویری، شناسایی مشتریان با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر انجام می‌شود. دوربین‌های هوشمند مجهز به الگوریتم‌های تشخیص چهره، الگوهای رفتاری و حتی تحلیل جمعیت، می‌توانند ورود و خروج افراد، مدت‌زمان حضور و تعامل آن‌ها با محیط را ثبت کنند. این داده‌ها پس از تحلیل، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان وفادار را از بازدیدکنندگان عادی تفکیک کرده و الگوهای خرید یا مراجعه را بهتر بشناسند. به‌کارگیری چنین راهکاری علاوه بر ارتقای امنیت، امکان ارائه خدمات هدفمند و افزایش بهره‌وری در مدیریت مشتریان را فراهم می‌سازد.

مزایای شناسایی مشتریان

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای وفادارسازی مشتریان چندین مزیت کلیدی نسبت به روشهای سنتی مانند کارت‌های وفاداری دارد:

حذف نیاز به کارت یا اپلیکیشن

مشتریان دیگر مجبور به همراه داشتن کارت وفاداری یا وارد کردن دستی اطلاعات نیستند؛ در لحظه ورود، چهره آنها شناسایی و مزایای مربوطه فعال می‌شود.

شخصی سازی خدمات

سیستم هنگام ورود مشتری وفادار بلافاصله تاریخچه خرید او را میبیند و پیشنهادات اختصاصی (کالاهای مورد علاقه تخفیف‌های ویژه) ارائه می‌کند.

امنیت بالاتر

تشخیص بیومتریک چهره به عنوان یک رمز (بیومتریک) عمل می‌کند؛ امکان جعل یا سوءاستفاده از چهره بسیار کمتر از سرقت کارت یا رمز عبور است.

کاربرد راهکار شناسایی مشتریان

در صنعت خرده فروشی این فناوری کاربردهای متنوعی دارد برای مثال سیستم‌های هوشمند می‌توانند مشتریان تکراری یا وفادار را لحظه ورود به فروشگاه تشخیص دهند و به کارکنان هشدار دهند تا با نام آن مشتری برخورد کنند و خدمات شخصی سازی شده ارائه دهند. همچنین با یکپارچه سازی سیستم تشخیص چهره با پلتفرم‌های CRM و برنامه‌های وفاداری میتوان بلافاصله تاریخچه خرید و ترجیحات مشتری را بازیابی کرد و پیشنهادهای مناسب را نمایش داد. به عنوان نمونه، به کمک یک کیوسک هوشمند مشتری هنگام ورود می‌تواند صورت خود را اسکن کرده و صفحه مربوط به امتیازات وفاداری، تخفیف‌ها و پیشنهادهای شخصی سازی شده‌اش را ببیند. علاوه بر این، فناوری تشخیص چهره اطلاعات ارزشمندی از رفتار کلی مشتریان در فروشگاه فراهم می‌کند؛ نظیر مسیر حرکت، زمان ماندن در بخش‌های مختلف یا واکنش‌های احساسی که به بهینه سازی چیدمان فروشگاه و کمپین‌های بازاریابی کمک میکند .

شناسایی لحظه‌ای مشتریان وفادار

سیستم در ورودی فروشگاه بازدیدکنندگان تکراری را شناسایی و به کارکنان اطلاع می‌دهد تا خوشامدگویی و خدمات اختصاصی ارائه کنند.

پیشنهادات شخصی سازی شده

با تحلیل تاریخچه خرید و جنسیت سن مشتریان پیشنهادهای ویژه (کالای جدید تخفیف خاص و …) ارائه می‌شود تا تجربه خرید فردی تر شود.

یکپارچه سازی با برنامه های وفاداری

اعضای برنامه‌های وفاداری هنگام ورود بدون کارت یا اپلیکیشن و فاداری شناسایی شده و امتیازات یا تخفیف‌های مربوطه به صورت خودکار اعمال می‌شود.

ویدئو معرفی راهکار شناسایی مشتریان ویدای

در این ویدئو با یکی از نوین‌ترین راهکارهای هوش مصنوعی در حوزه نظارت تصویری، یعنی شناسایی هوشمند مشتریان آشنا می‌شوید. این فناوری با تکیه بر الگوریتم‌های پیشرفته و پردازش سریع تصویر، قادر است حضور مشتریان را با دقت بالا شناسایی کرده و اطلاعات ارزشمندی از رفتار، میزان مراجعه و تعامل آن‌ها با محیط ارائه دهد. استفاده از این راهکار نه‌تنها به ارتقای سطح خدمات و تجربه مشتری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، بازاریابی هدفمند و افزایش وفاداری مشتریان ایفا خواهد کرد.

مشتریان راهکار شناسایی مشتریان ویدای

گالری تصاویر راهکار شناسایی مشتریان

درخواست دمو

آدرس

تهران، خیابان سهروردی شمالی، بالاتر از مطهری، روبروی پمپ بنزین، جنب شیرینی ناتلی، پلاک ۳۱۷، برج آسمان، طبقه همکف